Azerbaidjanul visa la proiecte grandioase, dar proiectul insulelor Khazar s-a transformat într-un eșec de proporții. Insulele în valoare de 100 de miliarde de dolari au devenit un oraş fantomă.

În anul 2011, începea construcția unui proiect de o ambiție colosală, care promitea să fie un vârf al ingineriei moderne.

Astăzi, însă, Insulele Khazar sunt în mare parte abandonate, deși inițial păreau destinate să propulseze Azerbaidjanul în elita mondială a inovației inginerești.

Cunoscute și sub numele de Insulele Caspice, acestea trebuiau să includă 55 de insule artificiale interconectate prin peste 150 de poduri. Situate la doar 25 de kilometri sud de Baku, insulele ar fi devenit un punct de legătură vital pentru Europa.[sursa]

Insulele în valoare de 100 de miliarde de dolari
Insulele în valoare de 100 de miliarde de dolari reprezentau un proiect ambiţios

Planul era impresionant: insulele urmau să ofere locuințe pentru un milion de oameni, 150 de școli, 50 de spitale, creșe, parcuri, centre comerciale, culturale și chiar un campus universitar.

Dar proiectul a devenit și mai ambițios, incluzând o cursă de Formula 1 în jurul Turnului Azerbaidjan, o clădire emblematică evaluată la 2 miliarde de dolari, ce urma să devină cea mai înaltă din lume.

Curios, Formula 1 a ajuns în Azerbaidjan în anul 2016, cu Lewis Hamilton și Max Verstappen alergând pe străzile din Baku. Însă ce s-a întâmplat cu insulele visate?

Insulele în valoare de 100 de miliarde de dolari au devenit pustii

Ei bine, proiectul a fost lansat în anul 2010 de omul de afaceri azer Ibrahim Ibrahimov, ca un rival direct pentru luxoasele Insule Palmier din Dubai.

La momentul anunțului, Ibrahimov susținea că proiectul său a stârnit deja interes major, iar construcția ar fi trebuit să fie finalizată până în 2023, aducând astfel la viață o „nouă Veneție”.

• CITEŞTE ŞI:  Oamenii care venerează celebrități au capacități intelectuale mai slabe, potrivit unui studiu

Totuși, visul său s-a prăbușit rapid, deși construcția propriu-zisă a început în martie 2011. Problema principală a fost că economia Azerbaidjanului depinde masiv de petrol, iar scăderea drastică a prețului acestuia în 2015 a pus în pericol proiectul grandios.

Întârzierile s-au adunat, iar Ibrahimov continua să promită că totul va fi gata cândva între anii 2020 și 2025.

Publicitate

Chiar și în aprilie 2017, când lucrările stagnau de doi ani, el declara că proiectul va fi reluat. Însă acest lucru nu s-a întâmplat, iar visul unor insule paradisiace pentru Azerbaidjan s-a năruit. Până astăzi, terenul rămâne un oraș fantomă.

Abonaţi-vă la newsletter folosind butonul de mai jos, pentru a primi - periodic şi gratuit - o notificare pe adresa de email atunci când publicăm articole interesante: