Mercedes-Benz W125 Rekordwagen este un automobil de viteză creat de Mercedes-Benz în anii 1930, fiind cunoscut pentru stabilirea unui record mondial de viteză pe drumurile publice. Acest model de mașină a fost dezvoltat în special pentru a stabili recorduri de viteză, bazându-se pe tehnologia și cunoștințele inginerilor Mercedes-Benz din acea perioadă.
W125 Rekordwagen a fost construit pe șasiul unei mașini de curse Mercedes-Benz W125, care a fost folosit în Campionatul European de Curse Grand Prix din anul 1937.
Mercedes-Benz W125 Rekordwagen: specificaţii tehnice
Modelul Rekordwagen a fost echipat cu un motor V12 de 5,6 litri, care dezvolta aproximativ 725 de cai putere. Acest motor era extrem de avansat pentru perioada sa și a permis mașinii să atingă viteze foarte mari. Motorul puternic a fost cuplat cu o cutie de viteze manuală cu patru trepte.
Mercedes-Benz W125 Rekordwagen avea o suspensie independentă cu arcuri elicoidale și amortizoare hidraulice, care a permis o manevrabilitate și stabilitate mai bune la viteze înalte.
Caroseria mașinii a fost concepută pentru a optimiza aerodinamica, având o formă alungită și înclinată, cu roțile acoperite parțial pentru a reduce rezistența aerului. Această abordare aerodinamică a ajutat la atingerea performanțelor de viteză înalte pentru care W125 Rekordwagen este cunoscut.[sursa]
Un record mondial
În data de 28 ianuarie 1938, pe autostrada Reichsautobahn, între Frankfurt și Darmstadt, din Germania, pilotul de curse Rudolf Caracciola a stabilit un record mondial de viteză pe drumuri publice. Pilotul, aflat la volanul lui W125 Rekordwagen, a atins o viteză maximă de 432,7 km/h.
În aceeaşi zi în care Rudolf Caracciola a stabilit recordul mondial a avut loc şi o tragedie. Auto Union, predecesorul Audi, a decis să încerce să doboare recordul lui Caracciola cu propriul lor automobil de viteză, Auto Union Streamliner. Bernd Rosemeyer, un pilot faimos al acelor vremuri, a fost ales pentru această misiune.
Condițiile meteo erau nefavorabile, cu vânt puternic și intermitent. În timpul încercării de a stabili un nou record, automobilul a fost prins într-o rafală de vânt și a fost aruncat de pe drum. Rosemeyer a pierdut controlul automobilului, care s-a răsturnat de mai multe ori înainte de a se opri. Din păcate, Bernd Rosemeyer a murit în urma accidentului. Avea doar 28 de ani.
Recordul stabilit de Rudolf Caracciola a rămas neegalat pe parcursul următorilor 79 de ani, până în anul 2017. Pe 1 octombrie 2017, un Koenigsegg Agera RS, condus de pilotul Niklas Lilja, a atins o viteză maximă de 447,19 km/h în statul american Nevada, depășind recordul stabilit în anul 1938.
Mercedes-Benz W125 Rekordwagen rămâne un exemplu remarcabil de inginerie și performanță în istoria automobilelor și un reper în istoria companiei Mercedes-Benz.
Abonaţi-vă la newsletter folosind butonul de mai jos, pentru a primi - periodic şi gratuit - o notificare pe adresa de email atunci când publicăm articole interesante: