Finlanda tocmai a depășit brusc America, Japonia și China și a prezentat lumii combustibilul viitorului. Cel mai surprinzător lucru dintre toate? Nu este hidrogenul și nu este etanolul pe care îl dezvoltă ţările tehnologizate. Este o sursă și mai puternică, asupra căreia experţii au atras atenția pentru viitor. Se produc chiar și primele motoare și totul indică faptul că va fi o tendință de neoprit care va face ca Finlanda să preia conducerea.
Finlanda a descoperit combustibilul viitorului: o sursă toxică, regenerabilă
În prezent, Finlanda a făcut un pas uriaș spre viitor prin înființarea unei noi fabrici de hidrogen și amoniac în Kokkola. Acest proiect inedit al companiilor Hy2Gen și Flexens va produce combustibili regenerabili pentru o nouă industrie energetică, ca un înlocuitor atât de necesar pentru resursele regenerabile rare din mobilitate în întreaga zonă.[sursa]
Uzina, care va fi situată în parcul industrial Kokkola, va fi capabilă să producă 760.000 de tone de amoniac regenerabil pe an, utilizând 1 GW de energie electrică regenerabilă pentru producția de hidrogen de către Plug Power într-un sit adiacent. Acest proiect este legat de un plan mai amplu de diminuare a amprentei de carbon și de implementare a unor soluții eficiente și eficace pentru consumul de energie.
Planul centralei de la Kokkola este de a produce 85 de tone pe zi de hidrogen lichid regenerabil prin 1 GW de electrolizoare PEM de la Plug Power. Acest hidrogen va fi utilizat pentru a produce 760.000 de tone de amoniac regenerabil în fiecare an. Uzina va fi situată în Kokkola, ceea ce va permite exportarea cu ușurință a amoniacului produs, deoarece Kokkola este aproape de port.
Hidrogen și amoniac? Ar putea fi o opțiune bună, dar va trebui să așteptăm până în 2027
Centrala este planificată să înceapă să funcționeze până la sfârșitul anului 2027, ceea ce va reprezenta un pas important către finanțarea viitorului cu emisii reduse de carbon al Finlandei. Flexens, cealaltă participație majoră în acest proiect, urmează să dezvolte, de asemenea, un proiect de amoniac și hidrogen verde în aceeași regiune.
Această instalație se va concentra în principal pe generarea de hidrogen și amoniac ecologic. Planul este de a o pune în funcțiune înainte de sfârșitul anului calendaristic 2027. Proiectul ar urma să reducă nivelul de dependență energetică și să consolideze sectorul îngrășămintelor interne pentru agricultură (vă amintiți că am dezvoltat deja câteva proiecte similare aici, în America).
Proiectul Kokkola, explicat în 6 puncte cheie: Ce trebuie să știți (și de ce este atât de promițător)
De la economiile de CO2 la capacitatea totală, există câteva chei care pot explica proiectul Kokkola:
- Capacitatea: Capacitatea de producție de amoniac regenerabil la uzina Kokkola va ajunge la 760.000 de tone pe an;
- Hidrogen regenerabil: Uzina va produce 85 de tone pe zi de hidrogen lichid regenerabil;
- Economii de CO2: Reducerea anuală de până la 1.220.000 de tone de CO2 este estimată pentru proiect;
- Suprafața terenului: Aceasta va fi amplasată pe un teren de 55 de hectare care va fi obținut de la orașul finlandez Kokkola;
- Data de începere: În plus, centrala ar trebui să fie pusă în funcțiune până la sfârșitul anului 2027;
- Parteneri: Hy2Gen, Plug Power, Flexens, KIP Infra, Kokkolan Energia, Gasgrid Finland și Nordion Energi sunt partenerii proiectului.
Vom avea motoare alimentate cu amoniac? Iată ce spun experții
Astfel, producția de amoniac regenerabil are potențial și pentru industriile conexe, cum ar fi industria transporturilor. Amoniacul regenerabil poate fi utilizat în industria auto drept combustibil, ceea ce reprezintă o opțiune mai ecologică în comparație cu sursele convenționale de combustibil.
Motoarele cu amoniac pentru automobile au potențialul de a reduce emisiile cu efect de seră, prin urmare produsul va satisface preocupările consumatorilor în materie de mediu.
Ideea de a dezvolta amoniacul pe post de combustibil ar putea fi promițătoare sau ar putea rămâne o simplă poveste. În prezent, mai mulți producători auto explorează această opțiune, cu un anumit optimism de care dă dovadă Finlanda. Mai mult decât atât, aceștia chiar și-au trecut în plan secund industria hidrogenului (care oricum nu era atât de puternică). Ideea este de a continua să îl genereze nu numai pentru bărci, ci și pentru a fabrica primele motoare auto cu amoniac, despre care Toyota a negat că ar fi în curs de dezvoltare.
Abonaţi-vă la newsletter folosind butonul de mai jos, pentru a primi - periodic şi gratuit - o notificare pe adresa de email atunci când publicăm articole interesante: