Două din cele şapte miliarde de oameni de pe planetă au acces la internet.
Dintre aceştia, în fiecare lună, peste un miliard de oameni vizitează YouTube.
Asta face din YouTube unul dintre cele mai accesate site-uri din lume.
Creat în 2005 de 3 tineri care au lucrat pentru PayPal, Steve Chen, Chad Hurley şi Jawed Karim, site-ul a fost cumpărat de Google în anul 2006 pentru suma de 1,65 miliarde $ şi de atunci a crescut uimitor, în mod constant, devenind al treilea site din lume, după Google şi Facebook.
Detalii despre traficul şi conţinutul YouTube
- Lunar, YouTube atrage peste 1 miliard de vizitatori unici;
- 80% din traficul YouTube provine din afara SUA;
- În fiecare minut, pe YouTube sunt încărcate circa 100 de ore de conținut video, asta însemnând peste o oră jumătate de conţinut încărcat în fiecare secundă;
- În fiecare lună, pe YouTube sunt vizionate peste 6 miliarde de ore de conținut video. Asta înseamnă aproape o oră pentru fiecare persoană de pe Pământ;
- YouTube este disponibil în 61 de țări și tradus în tot atâtea limbi.
Impactul reţelelor de socializare
Odată cu creşterea Facebook, Twitter, Google+ (ok, mai puţin Google+) sau a altor reţele de socializare, YouTube şi-a sporit numărul de vizualizări, fiind uşor de distribuit sau încorporat în postări. Astfel:
- Peste 600 de ani de conţinut video se vizualizează zilnic pe Facebook;
- Peste 700 de videoclipuri sunt distribuite în fiecare minut pe Twitter;
- Peste 80 de milioane de fotografii sunt postate zilnic pe Instagram.
- În fiecare zi au loc milioane de abonări, iar aceste cifre cresc în mod constant;
- În fiecare săptămână, peste 100 de milioane de oameni distribuie, apreciază sau comentează pe YouTube.
Alte detalii interesante:
- Primul filmuleţ încărcat pe YouTube este „Me at the zoo”, postat de unul dintre cei 3 co-fondatori, Jawed Karim, în data de 23 aprilie 2005.
- Sistemul Contend ID, care a fost creat pentru a descoperi videoclipurile care încalcă drepturile de autor, scanează zilnic circa 400 de ani de conţinut şi este folosit de peste 5000 de parteneri YouTube, aceştia obţinând sute de milioane de dolari datorită lui.
- Cele mai lungi clipuri încărcate pe YouTube, au atins şi 600 de ore. Bineînţeles, sunt nişte mizerii la care nu se uită nimeni, însă sunt cele mai lungi şi asta le face populare;
- Cele mai multe vizualizări pe YouTube le are videoclipul piesei Gangnam Style, lansată de PSY în anul 2012, apropiindu-se de 2 miliarde de vizualizări.
- Circa 40% dintre utilizatori folosesc dispozitive mobile pentru vizionarea videoclipurilor.
Abonaţi-vă la newsletter folosind butonul de mai jos, pentru a primi - periodic şi gratuit - o notificare pe adresa de email atunci când publicăm articole interesante:
Pare ca exista dintotdeauna, nici nu mai stiu cum era inainte de youtube :))