Imaginați-vă că ați putea călători între New York și Londra în mai puțin de o oră. Da, ați putea chiar să faceți naveta între cele două continente într-un timp record, printr-un tunel uriaș. Sună bine, nu-i așa?
Această idee spectaculoasă ar putea deveni realitate într-o zi, datorită unei propuneri futuriste de construire a unui tunel transatlantic, care să întindă o legătură de mare viteză pe cei 5.470 de kilometri dintre cele două orașe.
În prezent, cel mai rapid mod de a traversa Atlanticul este zborul cu avionul, care durează în medie opt ore. În acest context, o călătorie de doar 54 de minute sună incredibil de tentant. Totuși, prețul acestei minuni tehnologice ar fi pe măsură: un impresionant cost estimat la 19,8 trilioane de dolari.
Realizarea unui proiect de o asemenea amploare ar necesita decenii, având în vedere volumul imens de muncă și complexitatea construcției. Spre comparație, tunelul sub Canalul Mânecii, lung de doar 37,8 kilometri, a necesitat șase ani pentru a fi finalizat.[sursa]
Cum ar putea funcționa acest tunel uriaș
Există mai multe propuneri tehnice pentru acest tunel revoluționar. Una dintre idei implică construirea sa pe sub fundul Oceanului Atlantic. O altă variantă ar fi suspendarea tunelului deasupra apei, cu ajutorul unor cabluri speciale, ceea ce ar elimina multe dintre provocările asociate construcțiilor subacvatice.
Tehnologia vidului ar permite trenurilor să atingă viteze impresionante, de peste 4.800 km/h, ceea ce ar reduce timpul de călătorie la mai puțin de o oră. De asemenea, a fost avansată ideea utilizării propulsiei cu jet, care ar necesita însă o decelerare de aproximativ 18 minute pentru a asigura o oprire în siguranță la destinație.
Provocări și costuri
Deși aceste propuneri sună promițător, proiectul este departe de a fi luat în considerare de guvernele Statelor Unite sau Marii Britanii. În plus, costurile ridicate stârnesc scepticism.
Utilizatorii platformei Reddit au subliniat că, în cazul în care tunelul ar deveni realitate, prețul biletelor ar putea fi descurajator pentru călători. Un utilizator a remarcat: „Poate mai relevant decât orice probleme tehnice, la acest cost, prețul unui bilet ar fi foarte mare (în mod ironic, probabil) pentru a obține vreun randament într-un interval de timp rezonabil.”
Alții au atras atenția asupra poverii financiare uriașe a proiectului. Un comentator a scris: „Ar costa o sumă nebună la început. Vorbim de suficient cât să falimenteze toate guvernele din lume.”
Mai mult, costurile anuale de întreținere ar putea depăși economiile realizate în transportul aerian și maritim. „Călătoriile cu avionul ar rămâne preferate, iar transportul maritim de mărfuri ar fi, în continuare, mai ieftin”, a adăugat un alt utilizator.
Abonaţi-vă la newsletter folosind butonul de mai jos, pentru a primi - periodic şi gratuit - o notificare pe adresa de email atunci când publicăm articole interesante: