Mașinile sunt, în general, o modalitate convenabilă de a ne deplasa dintr-un loc în altul, dar, din păcate, ele nu sunt străine de defecțiuni din când în când. Uneori este dificil să ne dăm seama care este problema, dar pot exista indicii la care să fim atenți. Unul dintre acestea este un fum alb care iese pe țeava de eșapament. Dar ce este acest fum şi ce problemă indică?

Iese fum alb pe ţeava de eşapament? Timpul contează

Cu toții știm că este normal ca pe terminațiile sistemului de evacuare al unei mașini cu motor cu ardere internă să fie eliminat fum. În mod normal, fumul care este degajat în atmosferă este abia vizibil la ieșirea din evacuare. Dar dacă observaţi că este evacuat un fum alb pe ţeava de eşapament, atunci este o problemă.

Primul pas pentru a înţelege fumul alb de la eșapament este să ştii de cât timp există această problemă. Dacă apare doar pentru o perioadă scurtă de timp după pornire și se întâmplă ca vremea să fie și umedă, probabil că ceea ce vedeți este evaporarea ca urmare a încălzirii mașinii. De asemenea, acest lucru se întâmplă şi pe timp de iarnă, atunci când temepraturile scad sub 0° Celsius.[sursa]

fum alb pe ţeava de eşapament
Dacă observaţi că iese fum alb pe ţeava de eşapament, acest lucru indică, de obicei, o problemă

Cu toate acestea, dacă fumul alb continuă să iasă pe țeava de eșapament, acesta este, în general, un semn că lichidul de răcire se scurge în motorul mașinii. Aceasta nu este o veste bună, deoarece lichidul de răcire ajută la oprirea supraîncălzirii motorului și, în cele din urmă, la griparea acestuia.

• CITEŞTE ŞI:  Cel mai bătrân om din România. Unde s-a născut şi cât timp a trăit (VIDEO)

Iar dacă lichidul de răcire se scurge, acest lucru poate fi un indiciu al unei probleme mai mari. Este important să aflați ce cauzează scurgerea în cazul în care aceasta ar putea cauza alte probleme. Este ca un puzzle mare, incomod și potențial destul de scump.

Garnitura de chiulasă

Scurgerile de lichid de răcire pot fi uneori rezultatul unei garnituri de chiulasă defecte sau „ciupite”. Aflată între capul cilindru din partea superioară a motorului și bloc, aceasta este partea din mașină care împiedică amestecul dintre lichidul de răcire și ulei.

Garnitura de chiulasă se poate deteriora din cauza supraîncălzirii sau, uneori, din cauza unor cantități bruște de presiune ridicată. Acest lucru rupe garnitura dintre ulei și lichidul de răcire și abracadabra – aveți fum alb.

Capul cilindrului sau blocul crăpat

Vă amintiți celelalte părți ale motorului pe care le-am menționat, capul cilindru și blocul motor (partea principală a motorului)? Ei bine, și acestea sunt importante pentru a menține lichidul de răcire în afara motorului. Chiar dacă nu există o problemă cu garnitura, capul cilindru este sigilat pe loc cu aceasta, așa că, dacă este crăpat sau deformat în vreun fel, asta poate duce, de asemenea, la probleme de scurgere.

În mod similar, blocul principal al motorului ține laolaltă toate piesele majore ale unui motor, așa că, dacă există o deteriorare a acestuia, lichidul de răcire poate scăpa de undeva și să se dezlănțuie.

Acestea fiind spuse, aceste informații sunt doar un indicator al problemei care ar putea exista. Există multe posibilități diferite; capacele de radiator care prezintă scurgeri sau furtunurile de radiator deteriorate pot crea, de asemenea, probleme. Cel mai bine este să obțineți un diagnostic oficial de la un profesionist pentru ca mașina să funcționeze din nou atât fără probleme, cât și în siguranță.

Publicitate

Abonaţi-vă la newsletter folosind butonul de mai jos, pentru a primi - periodic şi gratuit - o notificare pe adresa de email atunci când publicăm articole interesante:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.